Voor de 1%Club op Flores - Reisverslag uit Labuanbajo, Indonesië van Koos Leeuw - WaarBenJij.nu Voor de 1%Club op Flores - Reisverslag uit Labuanbajo, Indonesië van Koos Leeuw - WaarBenJij.nu

Voor de 1%Club op Flores

Door: Kooz

Blijf op de hoogte en volg Koos

17 December 2009 | Indonesië, Labuanbajo

Even een berichtje uit de oude 'doos'. Nou ja, vanuit Indonesie moest ik dit nog even plaatsen.

Namelijk nog geen tijd gehad om een blog te schrijven over mijn bezoek aan een massagesalon voor blinde, slechtziende en dove mensen in Labuanbajo. Deze instelling is ook vermeld op de website van de 1%club (http://www.eenprocentclub.nl) met een project.
Ik had mezelf als doelgesteld dit project te bezoeken en er meer ruchtbaarheid aan te geven via de bovengenoemde website. Het is namelijk het geval dat onderwijs voor mindervaliden en zowieso erkenning hiervan niet vanzelfsprekend is in Indonesie. Met een opleiding op de massagesalon annex -school 'Frangipani' in Labuanbajo gaan deze mensen een werkzame en goede toekomst tegemoet. De mensen die deze instelling leiden werken met veel toewijding en passie aan een aantal doelen. Onder andere om deze mensen een toekomst te geven en een vak te leren.

Daarvoor werken ze nauw samen met de stichting Kita Juga, wat betekent: 'WIJ OOK". Met de woorden Kita Juga willen mensen met een handicap/beperking aangeven dat zij ook willen leren, werken, zelfstandig willen zijn, ook willen bijdragen aan de maatschappij. Kortom: WIJ OOK! De stichting is opgericht om mensen met een handicap te kunnen opleiden tot masseur, zodat ze volwaardig in de maatschappij in Flores kunnen staan.

Met eigen ogen en oren heb ik gezien en gehoord hoe hard en professioneel er gewerkt wordt in een gebied dat groter is dan Noord-Nederland, maar nauwelijks te bereizen door bergen en matige wegen. En met mijn eigen benen en romp heb ik mogen ervaren hoe goed de massage was en welk vakwerk hier wordt afgeleverd. Na ervaringen op de massagetafel in Thailand, Laos, Cambodia en Indonesie heb ik wat vergelijkingsmateriaal ondertussen. ;-)

Wie nog nooit van de 1%Club heeft gehoord raad ik gewoon eens aan om te kijken op de website en naar het project van de Massagesalon in Indonesie te gaan en ik hoop dat iedereen een grote of kleine bijdrage kan leveren aan het realiseren van de dromen van deze mensen op Flores.

Fantastisch... en dank namens mij!


  • 17 Januari 2010 - 12:18

    Herman:

    Hoi Koos,
    Een massage van dove, slechtziende en blinde mensen. Ik kan me voorstellen dat die mensen inderdaad prima werk leveren. Door hun handicap gaan ze andere zintuigen, zoals intuïtief voelen, nog sterker ontwikkelen. Heb zelf wel wat ervaring met massage, maar het lijkt me dat je bij "Kita Juga" nig meer baat hebt bij een massage. Ze voelen als het ware waar de spanning in je lijf zit en masseren het weg.
    Fantastisch. Goed project van die 1% Club. Ben benieuwd naar je enerverende belevenissen in AU. Hoe het in de gaten. Ga zo door.

    Groet,

    Herman

  • 17 Januari 2010 - 14:18

    Morris:

    goed bezig Koos.

  • 18 Januari 2010 - 12:06

    Eefje:

    Hé Koos, echt goed bezig!! Ga het zeker onthouden! En je gaat beginnen bij Yacht Tasmanie? :-)

    Groetjes!!!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Indonesië, Labuanbajo

Le Leeuw on Tour

FF weg naar Indonesie & Australie.

Recente Reisverslagen:

28 Maart 2010

Paardje hop

23 Maart 2010

Boodschappenlijstje

19 Maart 2010

Druk druk druk

10 Maart 2010

Als je echt niets beters weet

26 Februari 2010

Bijna weekend
Koos

Actief sinds 14 Nov. 2009
Verslag gelezen: 563
Totaal aantal bezoekers 23322

Voorgaande reizen:

01 November 2009 - 31 Maart 2010

Le Leeuw on Tour

Landen bezocht: