Hollandse lente - Reisverslag uit Bajawa, Indonesië van Koos Leeuw - WaarBenJij.nu Hollandse lente - Reisverslag uit Bajawa, Indonesië van Koos Leeuw - WaarBenJij.nu

Hollandse lente

Door: Kooz

Blijf op de hoogte en volg Koos

14 December 2009 | Indonesië, Bajawa

Vandaag maar weer eens een stukje Flores gereist. De villages midden op het eiland liggen in de bergen op een hoogte van ong 1200 meter.
De temperatuur doet je in de avonduren dan ook denken aan een hollandse lente. Lekkere een jackie aan en op naar de Nasi Ayam of Mie Tellur.

Ik had besloten hier een extra dagje mijn kamp op te slaan. Dat bleek een goede keuze. De traditionele douche kent mijn hotel niet maar slagregens in de middag voldoen daar ook uitermate goed voor. Traditional villages en met allerhande weefgetouwen, Arakstokerijen(drank) en houtsnijwerk-'kunst' zijn hier HOT, ik begreep van een local dat er steeds mee van die Traditional Villages bijkomen, wat opmerkelijk te noemen is ;-)

Komende dagen gaan we verder Flores ontdekken waarna een rondtoer over Lombok waarschijnlijk volgt. Kerst op een (overwegend) Moslimeiland... het wordt vast een feestje!

Take care en goede dagen in koud NL!

K

• 18 December 2009 - 09:10

T Van B :

Koozie, Wat goed wat van je te horen/lezen. Hier inderdaad lekker koud....en sneeuw. Weinig nieuws hier. Alles gaat nog steeds z'n gang. Hoop snel meer van je te lezen. Alvast een heel goed, gelukkig, gezond en zonnig nieuwjaar!!
    Xx Tsilla

• 19 December 2009 - 12:08

Fleur:

Koosje!
    Leuk, kerst bij de moslims... gaat een feestje worden ;) Hier is het ijskoud maar zonnig dus eigenlijk heel lekker ouderwets nederlands weer. Arie heeft je huis gesloopt, er lopen nu overal babyhamstertjes rond... vind je niet erg toch?
    xx

• 22 December 2009 - 03:55

Morris:

kijk vooral ook uit voor de knaagdieren. Leuke beetjes maar wat voor nut hebben ze. De hele dag lopen knagen en verder helemaal niks :-)
    Zoals je begrepen hebt is het hier koud en bakken met sneeuw. Een witte kerst dus.
    Geniet er van en fijne feestdagen

• 22 December 2009 - 14:02

SO:

Ha Koos,
    ziet er goed uit allemaal!
    Goede feestdagen
    Steven

• 23 December 2009 - 19:08

Marc Thuss:

Dag Koos, ik hoorde van mijn moeder dat je in Indonesie zit! Gaaf zeg. In 1994, jaja, lang geleden heb ikd e route java bali lombok met de rugzak gedaan. als je in lomok bent, vergeet de Gili Trawandan niet!! Groet Marc

• 27 December 2009 - 16:05

Chris:

He kooz, toch nog een kerstboom gezien ergens? Hoeist nu?? komt de nassie je neus al uit?? zoals je leest hebben we hier een witte kerst gehad...wat jammer dat je huis gesloopt is en er allemaal hamsters lopen.hahaha....have fun!!! Goede jaarwisseling!!

• 31 December 2009 - 16:53

Marc:

He Koos,

mooi om te lezen allemaal.
    Geniet er van.

'Je zal het wel verdiend hebben.'

Beste wensen voor 2010.

Groet,
    Marc de G.

• 03 Januari 2010 - 13:42

Jan En Thea:

Ha Koos.

Leuk om je verhalen te lezen. Die Airbus 380 vond Roy toch wel erg gaaf.
    Kerst bij de moslims was zeker heel apart.
    Fijn dat je het zo naar je zin hebt.
    Geniet er maar van.
    groetjes Jan, Thea, Roy en Jorien